Kære alle

Der er rigtig meget info i denne uges fredagsbrev, så jeg håber, I kan holde tungen lige i munden, mens I læser. Jeg har forsøgt at gøre det så overskueligt som muligt.

Siden sidst har 5. og 6. klasse været med til et sangarrangement i Kirken, som var arrangeret af Højskolen. Både Vivian, Højskolen og Friskolen bidrog med sange, som betyder noget særligt for os hver især. Det var en helt fantastisk oplevelse; der var stor synergi mellem vores elever og højskoleeleverne, og det var lige før at tage lettede på Kirken.

Vores seje skolepatruljer har holdt velfortjent pizzahygge som tak fordi de trofast står op om morgenen og sørger for at man kan komme sikkert over vejen.

Den nye bestyrelse havde første møde i onsdags, og konstitueringen blev således:

Formand: Anita Gohr

Næstformand: Ole Green

Kasserer: Thomas Bjørnsgaard

Sekretær: Mitzie Hedevang

Menige medlemmer: Kathrine Nygaard, Johanne Heinesen og Daisy Imhof

Forårsfesten 4. maj kl. 19.00

Vi er i fuld gang med at øve ”I Christen Kolds fodspor” til forårsfesten, og befinder os lige midt i det stadie, hvor der er fuldt kaos over hele linjen, men hvor vi også kan begynde at fornemme, at alting nok skal falde på plads, så vi skal nok blive klar til et brag af en forestilling i næste uge. Vi regner selvfølgelig med at se forældre, søskende og gamle elever på torsdag, men for andre interesserede er der flere muligheder for at se forestillingen:

Onsdag d. 3. maj kl. 10.00: Generalprøve

Torsdag d. 4. maj 2023 kl. 10.00:
Forestilling for bedsteforældre og andre interesserede

Torsdag d. 4. maj 2023 kl. 19.00:
Forestilling for forældre, søskende og gamle elever

Formen på stykket bliver anderledes i år, fordi publikum skal bevæge sig imellem de forskellige scener. Der bliver en start og en slutscene i multisalen, hvor alle er samlet, men undervejs bliver publikum delt i fire hold, og I skal forbi gymnastiksalen, Lille Mediatek og Morgensang og. I får tydelige instrukser til selve stykket.

Den 4. maj er der der selvfølgelig ”afterparty” efter aftenforestillingen med musik, dans, kaffe og varme hveder mm., som er den del af éntreprisen på 75. kr. Der er samtidig mulighed for at købe øl, vand, slik og chips. Vi tager både imod kontanter og MobilePay.

Lidt til kalenderen

Vi går alle fridagene i møde, og starter med at holde fri på Store Bededag den 5. maj efter forårsfesten.

Vær opmærksomme på at vi ud over pinsen og Kr. Himmelfartsdag, har fri 5. juni Grundlovsdag i år, hvor både skole og børnehave holder lukket.

Den 24. – 26. maj skal 0. og 6. klasse på lejrskole på Billum Friskole, mens 7. og 8. klasse bliver hjemme, hvor 7. klasse skal være med i et projekt om ”lyd” og 8. klasse skal til eksamen i deres praktisk-musiske fag. Der kommer masser af praktisk information ud omkring lejrskolen, når vi er på den anden side af forårsfeste

Frivillignetværk på Velling Friskole og i Naturhuset

Vi oplever mange bedsteforældre, som gerne vil give en hånd med som frivillig på skolen, hvilket vi er dybt taknemmelige for. Vi kan sagtens bruge flere, som vil være med til at løse store og små opgaver. Det kan være opgaver af praktisk og håndværksmæssig karakter, men det kan også være en ekstra varm hånd i børnehaven eller i undervisningen, en ekstra chauffør til bussen, nogle der vil bage boller eller noget helt andet.

Tirsdag den 9. maj kl. 9.30 byder vi interesserede frivillige på kaffe og rundstykker i Lille Mediatek sammen med en snak om, hvordan man kan blive en del af frivillignetværket på Velling Friskole.

Vi er i vores spæde start med netværket, men vores håb er at lave et netværk af frivillige, som mødes ca. en gang om måneden og koordinerer diverse opgaver i samarbejde med skolen og børnehaven. Jeg håber, I vil prikke til bedsteforældre, som kunne være interesserede i at være med.

Rock i Ringkøbing

Rock i Ringkøbing mangler frivillige, og de deler ud af overskuddet til de foreninger, som hjælper til. Nu har I en mulighed for at bliver frivillig til Rock i Ringkøbing den 1. juli og samtidig bidrage til friskolen. Hvis I er interesserede, kan I kontakte Poul Slyk på Messenger eller mail poulslyk@hotmail.com

Puslingegymnastik søger trænere!

For de yngste børn i VUIF har der i mange år været et tilbud om at gå til gymnastik. Hvis vi skal fortsætte med at tilbyde dette, har vi brug for jeres hjælp. Pt har vi kun 2 trænere og skal gerne være 3-4 mere. Så kære forældre, vil i hjælpe os med at kunne oprette et hold til næste sæson, så kontakt Janni B. V. Andersen på 31666733.

Tidspunkt og ugedag er ikke fastsat endnu. D. 17/8 kl. 19 mødes gymnastikudvalget i VUIF sammen med alle kommende trænere og får styr på dette. Mvh Janni

Det var alt for denne uge. I morgen drager størstedelen af lærerne og pædagogerne til Friskolernes Landsmøde, hvor vi får en ordentligt skud fællesskab og friskoleliv. Vi lover at være udhvilede, så vi er klar til at tage fat på forårsfestugen på mandag.

Rigtig god weekend til jer,