Glade børn leger bedst

Naturhuset er beliggende i landsbyen Velling ved Ringkøbing Fjord, 5 km fra Ringkøbing. Naturhuset blev dannet i 2006 af en gruppe forældre i Velling med tilknytning til Velling Friskole. Naturhuset er en fribørnehave under Velling friskole.

Naturhuset ligger centralt placeret i Velling by, overfor Velling Friskole.

Naturhuset er en integreret institution, som både har børnehave og SFO. I børnehaven er der pt. 48 børn og i SFO’en pt. 70 børn tilknyttet. Børnehaven har en bygning for sig selv, og SFO’en har lokaler på Velling Friskole.

Vi er en lille hyggelig børnehave, hvor alle kender alle. Vi vægter at give det enkelte barn ro, nærvær, omsorg og tryghed hver dag. Vi prioriterer naturen højt og bruger meget tid ude. Dette er både på vores legeplads men også i nærområdet.