Kære alle

I denne uge har flaget været hejst indtil flere gange i Naturhuset, og det betyder som regel fest. I tirsdags havde vi besøg af ca. 80 bedsteforældre, som havde en rigtig hyggelig formiddag sammen med børnene. De var med til samling i de tre grupper og fik kaffe inden vi gik på legepladsen, hvor der var forskellige aktiviteter de kunne lave sammen. Børnene ville rigtig gerne vise frem og have deres gæster med til at lege. Det er så skønt at opleve.

I dag har også været en festdag. Vi har nemlig sagt farvel til alle vores Guldsmede. Nu flyver de på den anden side af vejen, og fra på mandag er de i Satellittens lokaler hele dagen og er sammen med sfo-børnene over middag. De glæder sig helt vildt og de er så klar. Sikke en rejse det er at følge børnene fra små pus når de starter, og til de står her store og helt klar til alt det nye der venter dem. Det er dejligt, at vi stadig kan følge dem lidt. Alt dette betyder at fra mandag morgen skal Guldsmede der afleveres efter 7.50 afleveres i Satellitten. Kommer man før starter man ud i Naturhuset.

Vi flytter de kommende Guldsmedes garderober i næste uge så der bliver bedre plads, men de bliver altså først Guldsmede efter sommerferien

Forældrerådet

Den 14. juni inviterer forældrerådet til fællesspisning i Naturhuset for forældre og søskende. Dette gælder også Raket-forældre/børn. Der kommer en invitation senere.

Frivillig-netværk

Vi er sammen med skolen i gang med at prøve, om vi kan samle et netværk af frivillige/bedsteforældre/pensionister som ind imellem kan hjælpe os fx med at luge ukrudt, bygge, bage, læse, reparere …….. Vi vil jævnligt invitere på en kop formiddagskaffe, hvor vi kan snakke om de forskellige opgaver og ideer, og næste gang er den 9. maj kl. 9.30 i lillemediateket på skolen. Så kender I en der kunne have lyst til at se hvad det nu er for noget, så send dem endelig afsted.

Den nye bestyrelse har konstitueret sig som følgende

Formand: Anita Gohr

Næstformand: Ole Green

Kasser: Thomas Bjørnsgaard

Referent: Mitzie Hedevang

Øvrige medlemmer: Daisy Imhof, Kathrine Nygaard, Johanne Heinsen

Nyt fra VUIF

Puslingegymnastik søger trænere!

For de yngste børn i VUIF har der i mange år været et tilbud om at gå til gymnastik. Hvis vi skal fortsætte med at tilbyde dette, har vi brug for jeres hjælp. Pt har vi kun 2 trænere og skal gerne være 3-4 mere. Så kære forældre, vil i hjælpe os med at kunne oprette et hold til næste sæson, så kontakt Janni B. V. Andersen på 31666733.

Tidspunkt og ugedag er ikke fastsat endnu. D. 17/8 kl. 19 mødes gymnastikudvalget i VUIF sammen med alle kommende trænere og får styr på dette. Mvh Janni

Næste uge

Mandag: Solsikker i gymnastiksalen. Nyt barn, Ellen starter i Mælkebøtterne

Tirsdag: Solsikker i hundeskoven, vær her senest 8.45. Raketten har cykeldag, husk cykel hver tirsdag