Denne uges fredagsbrev bliver et kort torsdagsbrev med et par få beskeder og info om et par fritidsaktiviteter til forårs- og sommermånederne.

Skolen har stået på den anden ende den sidste uges tid, og nu glæder vi os bare til et brag af en forestilling med efterfølgende fest i aften.

Eleverne har klaret ugen fantastisk godt, og viste til onsdagens generalprøve, at de som altid har fuldstændig styr på hver deres bid af forestillingen.

I denne uge er vores kommende 0. klasse startet op i ”Raketten”, så de lige så stille kan vænne sig til hverdagen er på skolen. Vi er spændte på at lære dem bedre at kende.

På tirsdag den 9. maj er der Åben Morgensang, hvor bl.a. Lillekor synger et par forårssange.  (De der går til Lillekor, skal øve mandag i spisepausen, så de er helt klar .) Efter Åben Morgensang er der møde for dem, der er interesserede i at blive frivillig på friskolen og i børnehaven kl. 9.30.

Onsdag drager Udeskole fra 0. – 4. klasse på tur til Bork Vikingehavn. De får nærmere besked om dagen fra udeskolelærerne.

Surf and chill

Der er opstart af windsurfing for 9-18-årige i Ringkøbing Surfklub den 9., 16. og 23. maj kl. 16.30 – 18.30. (se foto)

Teamgym på Brejninggaard

Hej alle forældre og piger på Velling friskole. Er du pige, går i 3.-8. Klasse og har du lyst til at blive en dygtig gymnast, så læs med her. BTG-TeamGym træner på Brejninggaard Efterskole, hver tirsdag og fredag. Vi springer trampolin og bane for fuld smadder og så nørder vi en teamgymserie som skal stå helt skarp til konkurrence. Vi har prøvetræning fra nu og indtil 13. Juni. Her er I er alle meget velkomne til at komme til en prøvetræning - og hvis det er noget for jer, kan I starte med det samme. Følg os på Instagram og Facebook for at se billeder og video af vores seje piger: btgteamgym For flere spørgsmål, kontakt Louise Aagaard tidligere ansat på Velling Friskole på 20520788. (se foto)