Vi nærmer os sommerferien med hastige skridt, og selvom juni måned altid bringer en masse godt med sig i form af sommervejr, lyse timer og masser af aktiviteter både i og udenfor skoletiden, så hersker der også ofte en følelse af ”panik før lukketid”. Både børn og voksne er ved at trænge til ferie og samtidig foregår hele tiden noget nyt og spændende mens forventningerne til den forestående sommerferie er høje. Efter 20 år som lærer kender jeg mønsteret, og derfor går jeg også ferien i møde med ro i maven, selvom der er masser at se til lige nu.

Vi har nemlig stadig masser af stjernestunder med eleverne og vi har generelt nogle rigtig gode timer – også selvom feriestemningen truer med at overtage undervisningen. Men frikvartererne er svære for nogle børn lige nu. Nogle har svært ved at finde på, hvad de skal lave, og konflikter opstår i kølvandet på kedsomhed. Derfor vil vi være endnu mere til stede og synlige i frikvartererne frem til sommerferien, så vi kan hjælpe med at skabe gode frikvarterer for alle. Vi vil fortsætte arbejdet med de gode frikvarterer næste skoleår og med at hjælpe vores elever til at kunne finde på aktiviteter, lege og til at være sammen – også når der ikke er voksne til at igangsætte eller styre legen.

I næste uge bliver der en del rokeringer i timerne, fordi Anette og Maibritt går fra nogle dage til at lægge skema. Vi har kommende klasselærerdag på tirsdag og Skolepatruljerne tager på tur til Legoland på torsdag. Vi har styr på både vikarer og indhold og vi skal nok forberede eleverne på, hvad der kommer til at ske.

Den kommende klasselærerdag på tirsdag fra 9-11 giver de nye klasselærere mulighed for at få lidt tid med deres klasser og de nuværende klasselærere får et par ekstra timer med deres klasser.

Klasselærerne til næste år er på plads, og jeg tror ikke fordelingen byder på de store overraskelser, men I får alligevel en oversigt her:

1. klasse                       Anette
  2. klasse                      Birgit
  3. klasse                      Troels
  4. klasse                      Tine
  5. klasse                      Kirsten
  6. klasse                      Signe (ny lærer)
  7. klasse                       Sussie
  8. klasse                      Martin frem til januar, derefter kommer Natasja tilbage fra barsel
  9. klasse                      Birgitte

Om lidt står den på generalprøve til Stjerne for en aften, og jeg glæder mig til at se alle klasserne optræde i teltet i aften, men inden I helt kan slippe fredagsbrevet, er der et par beskeder fra Kirsten omkring Kulturskolen, og en besked til de kommende konfirmander fra Vivian.

God weekend og godt sommertræf til alle.

Musikskolekoncert mandag d. 17. juni
Der har været lidt forvirring omkring koncerten på mandag, men nu har jeg fået helt styr på det.
Ved koncerten deltager Musikkarrusellens elever og de elever, der får fløjte, guitar og klaverundervisning på Velling Friskole.
Koncerten starter kl. 18.30 (ikke kl. 19.00)
Koncerten varer ca. 1 time
Efter koncerten er der småkager, saft og kaffe til alle i Lille Mediateket.
Jeg håber I får en dejlig aften. Jeg kan desværre ikke selv deltage.
Hilsen Kirsten

Ringkøbing Skjern Kulturskole
Tilmeldingen til kulturskolens tilbud næste skoleår er begyndt.
I kan selv gå ind og se de mange tilbud på:
www. kulturskolen.rksk.dk
Der vil være mulighed for at få undervisning her på friskolen i fløjte, guitar, klaver og trommer.
Vi har i år haft musikkarrusel på friskolen for 1. og 2. klasse. Det bliver ikke et tilbud til næste år. Men i skoleåret 2025 - 2026 bliver det igen et tilbud til dem, der går i 1. og 2. klasse til den tid.
Mange hilsner fra Kirsten

Konfirmandindskrivning 1. september 10.30

Konfirmation betyder bekræftelse. Engang var det vist nok en udbredt opfattelse, at de unge mennesker i forbindelse med konfirmationen bekræftede deres dåbstro. Men det forholder sig faktisk lige modsat. Det er Gud, der bekræfter dåbsløftet, han giver ved døbefonten, hver gang vi fejrer dåb. Det som lyder: ”Se jeg er med jer alle dage indtil verdens ende!”

Konfirmation er en alvorlig sag, som kræver forberedelse.

Der er OBLIGATORISK konfirmandindskrivning for alle kommende konfirmander 2025 i følgeskab med minimum et stk. forælder. Det foregår i forbindelse med gudstjenesten i Velling kirke

søndag den 1. september kl. 10.30

Der afholdes traditionen tro konfirmationsgudstjeneste 2. søndag i maj = 11. maj 2025.

Jeg kan kontaktes på mail: vrl@km.dk eller telefon: 97 32 16 18 (tirsdag-lørdag ml. kl. 9-19).

Alle gode hilsener fra Vivan

Sognepræst, The One & Only, i Velling