Selvom feriesangen gav genlyd på hele skolen og sikkert kunne høres i det meste af Velling, er der som et trylleslag stille på gangene igen.

Efter en skøn sidste skoledag er børnene nu sendt på en lang sommerferie. I dag har vi også taget afsked med 8. klasse. Det er en helt særlig oplevelse at sende dem ud i verden efter et langt og trygt skoleliv her på Velling Friskole. Det er vildt at se, hvordan de er vokset hen over året, og jeg er sikker på, de kommer til at klare sig godt og bidrage positivt i de fællesskaber, som er så heldige at få glæde af dem i fremtiden. Held og lykke til alle jer skønne unge mennesker i 8. klasse!

Efter sommerferien tager vi imod 21 elever i 0. klasse og vi er så heldige at få glæde af Mette Ø. i en del af timerne, hvor hun vil hjælpe Birgit med at give vores nye, friskolelever den bedst mulige start på skolen.

Det har været et dejligt skoleår, hvor jeg har fået lov til at opleve friskolelivet for fuld udblæsning. Det har været skønt at opleve et år uden corona-restriktioner, selvom vi mærker efterdønningerne hos de elever, der har været sendt hjem i flere perioder med skærmen som eneste vej til læring og fællesskab. Næste år vil vi fortsat have fokus på trivsel og på hvordan man agerer i det fællesskab, som danner rammen om Velling Friskole. Jeg er sikker på, vi går endnu et fantastisk skoleår i møde – vi kan ikke andet med de fantastiske elever, vi har her på Velling Friskole

Tak til jer forældre for lån af jeres børn i dette skoleår. Tak for tilliden og tak for opbakningen. Det gode samarbejde er en af de vigtigste grunde til, at vi på skolen lykkes i vores arbejde!

Til sidst lidt praktisk info:

Info fra arbejdsdagsudvalget

Så er det næste fredag, 30.06.2023, den første ”efterårs” arbejdsdag bliver skudt i gang.

Eftermiddagen vil blive brugt på rengøring af skolen.

Mødetid er klokken 15

Der vil være kaffe og saft i løbet af timerne

Dagen afsluttes med aftensmad og farvel ca. 19 / 19.30

Formand er Araan, så hvis der skulle være noget, bedes i at kontakte hende direkte. Vi forventer dog at dem der er tilmeldt kommer den dag.

Man kan stadigvæk tilmelde sig til denne arbejdsdag indtil til og med senest tirsdag 27.06.2023!

Så kom frisk til en hyggelig rengøringsdag J

Følgende er tilmeldt:

Pia og Kristian Hockerup

Gitte og Morten Brændgaard

Jenny og Troels Serup

Henrik Stokholm, Else Fisker

Jannie Woetmann Bjarne Nørmark

Nina Thue Charles og Mathias Thue Charles

Michael og Anna Bille Kirkegaard

Bjarne og Heidi Nørgaard

Jan Lauridsen og Anette Barbesgaard

Diana Husted, Jimmy Rasmussen

Malene kjær og Esben Olesen

Peter og Kathrine Nygaard

Mange hilsner - arbejdsudvalget

Buskort

Vedrørende buskort, så skal I, som tidligere skrevet, huske at gemme dem. Vi søger for at forlænge gyldigheden endnu et skoleår, men ligesom sidste år skal I selv aktivere dem efter 1. august og inden den 30. august. Det gør I ved at tjekke ind og ud på eks. banegården eller i en bus fra Midttrafik. Det er noget bøvl – det ved vi godt – men til gengæld får man gratis buskørsel endnu et skoleår .

Inden vi rigtig lukker og slukker i løbet af næste uge, skal vi på kontoret og i lærergruppen have afsluttet dette skoleår og påbegyndt det næste. Hjemmesiden bliver efterhånden opdateret op til skolestart skolestart og skemaerne er også sendt ud med denne uges fredagsbrev. Første skoledag efter sommerferien er den 16. august fra kl. 9-12.

Rigtig god sommer til jer og jeres skønne børn.

Kh Karoline