Endnu en dejlig uge lakker mod enden og selvom vi har endnu i morgen, begynder fornemmelsen af weekend alligevel at indfinde sig. Vi startede ugen ud med familiegrupperne, og det blev en rigtig fin stund, hvor "familierne" skulle møde hinanden for første gang. Allerede onsdag i næste uge mødes "familierne" igen, hvor de både skal være kreative og spise madpakker sammen.

Cykelsponsorløb

Vil glæder os helt vildt til Cykelsponsorløbet i morgen og forventer en dag fyldt med fællesskab, solskin og masser af aktivitet. Det er 3. gang i skolens historie, og vi er spændte på om det lykkes at cykle penge hjem, til de ting vi ønsker os bl.a. tilskud til et cykelskur og en ny hoppepude

Vi skal nok guide jer igennem dagen i morgen, men her er lige et par praktiske tips til dagen:

• Parkering foregår på marken overfor skolen.
  • I skal huske madkurv og skovturstæppe til den store fælles picnic efter løbet.
  • Der er tjek-in i gymnastiksalen fra 9.00 – 9.30, hvor der udleveres startnumre og gule veste klassevis inden den fælles opvarmning kl. 9.30. Det er vigtigt at startnumrene kommer tilbage i en kasse der er en for hver klasse i gymnastiksalen direkte efter løbet, så vi kan registrere antal kørte omgange.
  • Der er mulighed for at købe kaffe, kage, øl og sodavand i løbet af dagen.

5. klasses forældre har gjort et fantastisk stykke arbejde, og der er styr på alt fra parkering til samaritter og folk der guider på ruterne. I skal have en kæmpe tak! Lærerne har hjulpet ved at planlægge opvarmning og aktiviteter efter den store picnic, som vi håber, I vil støtte op om.

I forældre er velkomne til at cykle med på ruterne og ellers håber vi, at I vil sprede jer ud på ruterne og heppe på alle cyklisterne under selve løbet.

Ny pedel og nye ansigter

Vi har netop ansat en ny pedel, som starter mandag den 2. oktober. Han hedder Flemming Dalgas og har blandt mange kompetencer pedelerfaring fra tidligere. Når han ikke skal være pedel, er han plejefar for et søskendepar på 5 og 8 år. Vi glæder os til at byde Flemming velkommen og til at få ekstra praktisk hjælp i skolen og i børnehaven.

Et andet nyt ansigt på skolen er Lillian. Lillian er ansat i SFOen om eftermiddagen, men hjælper til i 3. klasse for tiden. Lillian vil også dukke op som vikar på skolen i ny og næ. Vi har i øvrigt slået en stilling op som pædagogmedhjælper/støtteperson på skolen, og håber vi finder den helt rigtige. Se stillingsopslaget her:

Hoodies

Langt om længe er de hoodies, der blev bestilt i foråret, kommet hjem. De bestilte hoodies kan afhentes v. kontoret i morgen og i løbet af uge 38. De ligger i poser med navn på klar til afhentning. Der er mange ekstra hoodies særligt i voksenstørrelser , så hvis du gerne vil have fingrene i en lækker og billig hoodie, kan de købes for 250 kr.

Børn har det med at vokse, og i morgen er det også muligt at bytte størrelser i det omfang vi har de ekstra størrelser liggende. Ellers kan I bytte internt i aktivitetstiden sidst på dagen ved at møde op foran kontoret. Jeg lægger en liste, hvor I kan skrive jer på, hvis I søger en anden størrelse ud over dem vi har at bytte med - så ser vi, om det hele ikke går op til sidst.

Lysthuset

Som en del af ”samskabelses-projektet” mellem Vores Verden og en gruppe pædagoger fra VIA, har vi fået doneret et gammelt lysthus. Det trænger i høj grad til en kærlig hånd, og vi er så heldige at en gruppe Superkrafter knokler løs for at gøre huset klar og sikkert nok til at eleverne kan begynde at indrette det. Stor tak til Hans, Boi, Jens og Olav for indsatsen!

K O M  T I L  I N F O R M A T I O N S M Ø D E  P Å  J U L E M Æ R K E H J E M M E T  F J O R D M A R K

Julemærkehjemmene er et gratis tilbud til børn i alderen 7-14 år, som har brug for en ny start. Vi hjælper børn, der mistrives, bliver mobbet, er ensomme eller ikke tror, de er gode nok. For mange af børnene bliver opholdet på Julemærkehjem starten på en ny og lysere hverdag med bedre fysisk, mental og social styrke. Vores informationsmøder er et gratis og uforpligtende tilbud til børn og familier, som overvejer et ophold på Julemærkehjemmene.

Det næste informationsmøde på Julemærkehjemmet Fjordmark er den 11. oktober kl. 15:30-17:00.

Tilmelding skal ske til Eva Jessen på eva.jessen@julemaerket.dk

Husk at angive:

Navn:

Antal personer:

Barnets alder og navn:

Kommune:

Telefon:

Dato for Informationsmøde:

Vær opmærksom på, at det er vigtigt, at barnet, som eventuelt skal på ophold, også deltager i informationsmødet.

Det var alt i denne omgang. Jeg glæder mig til at se jer i morgen!