Fredagsbrev uge 43

Det er efterhånden længe siden sidste fredagsbrev og både en fremragende motionsdag og en efterårsferie er passeret. Morgenerne er blevet mørke på den anden side af ferien, så husk lys og reflekser, så børnene kan ses i trafikken og på p-pladsen om morgenen. Vi vil så nødigt have, at nogen skulle komme til skade.

I næste uge skal hele skolen have morgenidræt mandag og tirsdag. 7. og 8. klasse er i gang med et forløb om spiludvikling og står for at lave forskellige boldspil med 0. – 6. klasse. Det er vigtigt at alle elever har fornuftigt tøj på, da de skal være udenfor!

Vi går et anderledes efterår i møde og snart summer hele skolen af Løvfaldsfest. Vi kommer til at afholde Løvfaldsfest hvert andet går, så vi giver den max gas som altid. Husk at eleverne har fri fredag den 17. november men SFOen holder åbent for de elever i 0. – 3. klasse, som har brug for det (også for de elever, som normalt ikke er tilmeldt SFO). Skulle der være elever i 4. klasse, som har brug for pasningen i SFOen, kan vi også finde ud af det. I skal tilmelde jeres børn til Malene på kontor@velfri.dk senest den 3. november, hvis I har brug for pasning den 17.11.

Her følger yderlig praktisk info om Løvfaldsfesten fra Kirsten:

Løvfaldsfest

Nu nærmer vi os endnu et højdepunkt her i Velling Friskole.
Vi glæder os til den store løvfaldsfest: TORSDAG D. 16. NOVEMBER

Festen kommer til at ligne vores gamle forårsfest.
Først en musikalsk forestilling, hvor alle børn deltager.
Derefter en fest med børnedisko og voksenhygge.

Forestillingen skal handle om Ole Lund Kirkegaard og hans forfatterskab.
Alle elever deltager enten som skuespillere, i band eller som teknik og lysfolk.
Der bliver en fælles startscene i Multisalen, og derefter vil publikum blive delt op
i 4 grupper, som skal rundt til 4 forskellige scener på skolen. En scene i gymnastiksalen, en scene i Lille Mediateket, en scene i Morgensang og en scene i Multisalen. I de 4 scener dykker man ned i 4 forskellige af Ole Lund Kirkegaards bøger. Til sidst vil der være en fælles slutscene med alle børn i Multisalen.

Vi har i denne uge fortalt alle børn om Ole Lund Kirkegaards liv, og vi er begyndt at fortælle, hvad der skal foregå i de enkelte scener. Det fortsætter vi med i de næste par uger. Vi skal også øve den fælles start og slutsang.

Torsdag d. 9. november starter vi op med at øve de forskellige scener.
Vi øver også fredag d. 10. november, mandag d. 13. november og tirsdag d. 14. november.
Onsdag d. 15. november har vi generalprøve kl. 10.00. Her er alle interesserede velkomne.
Torsdag d. 16. november har vi 2 forestillinger:
Kl. 10.00: For bedsteforældre, børnehaven og alle andre interesserede.
kl. 18.30: For forældre og gamle elever.
BEMÆRK at forestillingen allerede er kl. 18.30 (DVS: sminkning fra kl. 17.30)

Vi opfordrer til, at alle børn er i skole på øvedagene. Evt. tandlægetid eller andre
aftaler vil vi gerne, at I lægger på andre tidspunkter.

Sluttider for øvedagene:
0.- 1. klasse har fri kl. 12.30 alle dage

Torsdag d. 9/11:
2. – 3. klasse fri 12.30,             4. – 8. klasse fri 13.25

Fredag d. 10/11:
2. – 4. klasse fri 12.30,             5. – 8. klasse fri 13.25

Mandag d. 13/11:
2. – 4. klasse fri 13.25,             5. – 8. klasse fri 14.40

Tirsdag d. 14/11:
2. klasse fri 12.30, 3. – 8. klasse fri 13.25

Onsdag d. 15/11:
2. klasse fri 12.30, 3. – 4. klasse fri 13.25,  5. – 8. klasse fri 14.40

Torsdag d. 16/11:
2. – 4. klasse fri 12.30,             5. – 8.  klasse fri 13.25.

Arbejdsdag 3. november

Kære forældre

Om en uge er der den sidste arbejdsdag for i år.

Om ikke så længe vil I modtage forår sommer 2024 tilmelding til nye arbejdsdage. Vi vil rigtig gerne at dem som IKKE har kunne deltage i en arbejdsdag i efteråret, eller kunne tage en af de andre opgaver vi havde, melder sig til 2 arbejdsdage. De som i efteråret havde formandsposten skal ikke melde sig til.

Til de forældre som har meldt sig til den sidste arbejdsdag om en uge:

Vi mødes fredag, 03.11.23, kl. 15 og skal have rengjort både skolen, Satellit og naturhuset, desuden skal vi vaske vinduer og rense fliser udenfor.

VIGTIG INFO: Da vi er ret mange mennesker vil vi sætte pris på at I kommer med jeres egen service. Tallerken, gaffel og kniv til de antal personer I er.

Følgende har meldt sig og vi håber i kommer alle:

Sarah Tagmose

Simon Runge Mahler og Frederikke Gøtterup

Martin Riis og Trine Hornbæk

Musikklub d. 9/11 og 7/12

Vi havde en rigtig god og hyggelig musikklub workshop sidst. Jeg har planlagt to workshops mere hhv. d. 9/11 og d. 7/12 kl. 15 - ca. 19:30. Det bliver ligesom sidst på Tændpiben, og skolens bus vil køre kl. 14:50. Hvis man har et eget instrument, er man velkommen til at medbringe det. Vi spiser egen medbragt mad til aftensmad.

Giv gerne besked senest mandag d. 6/11.

Hilsen Niels

Sundhedspleje i skolen

Hermed lidt nyt fra den kommunale sundshedspleje:

Sundhedpleje i skolen.pdf

Luftrummet: Gruppetilbud fra RKSK til børn og unge, som har en far eller mor med psykisk lidelse

Børn og unge, som har en mor eller far med psykisk lidelse, kan have stor gavn af og føle glæde ved:

• At møde andre børn/unge, som også har en   mor/far med en psykisk lidelse
  • At tale om det der er rigtigt svært for dig
  • At have et sted, hvor man kan være fortrolige og få ”luft”
  • At føle, at du ikke er den eneste, som har en mor/far med en psykisk lidelse
  • At få råd, støtte og vejledning i forhold til at have en mor/far, som er syg.

Læse mere her:

Jeg håber, I har holdt tungen lige i munden med alt det info, der har været i denne uges fredagsbrev. Rigtig god weekend,