Fredagsbrev den 20. september, uge 38.

I næste uge har vi høsttema i Naturhuset.

Så nogle af ugens aktiviteter bliver at samle og ordne frugt, lave høst-plancher/høst-pynt, insekthoteller og gøre klar til fredagens tur, hvor vi forhåbentlig skal moste. Så har nogen æbler eller pærer I vil donere til formålet, så tag dem med i løbet af ugen, eller giv besked hvis I kan tage det med på fredag.

Fredag den 27. september tager vi hele flokken på tur til Forundringens Have ved Vestjyllands Højskole. Børn der kommer efter kl. 7.30 skal afleveres i Forundringens Have, og vi bliver der hele dagen, så alle skal også hentes i Forundringens Have. De børn som kommer før 7.30 i børnehaven, bliver kørt i bussen til haven, og huset bliver låst når vi er taget afsted. Det betyder at I skal tage det med fra garderoben torsdag eftermiddag, som børnene skal have med i haven fredag.

Der er plads til parkering foran højskolen, og så kan I gå over vejen ved den store ”Krukke” foran Lundgård.

I bunden af Forundringens Have er udekøkken, det er vores base.

En god madpakke og tøj til dagen. Frugt serveret som vanligt. Det er ikke muligt at sove lur denne dag, men man kan få et stille hvil.

Det bliver en absolut herlig dag.

Skolebørn afleveres og følges som normalt i Naturhuset.

Til arbejdsdagen i oktober havde jeg skrevet på som opgave at vi gerne ville have rettet flisekanten rundt om terrassen. Torsdag var der en flok børn udstyret med skovle, gik i gang med gravearbejdet, fik fliserne af, afrettet sandet, fliserne på, og så skovlet sand på igen. Ud på eftermiddagen havde vi rettet det til som var nødvendigt, så jeg har streget opgaven igen.

Mange af dem vil gerne være med til den slags opgaver. Har også i denne uge testet et par nye mukkerter som fire af børnene prøvede at flække brænde med på vores omvendte brændekløver. For nogle af dem er det en ret god aktivitet at få lov til at slå på et stykke træ til det flækker, og så har det også et formål fordi det kan bruges til bål. Så det er noget vi kommer til at gøre mere, og i den forbindelse vil vi også gerne save noget op selv som vi kan kløve. Så hvis nogen af jer har et par stammer til at ligge som er egnede til kløvning, så sig til. Jeg kommer gerne og henter dem.

Høj sol over Vestjylland

God weekend til jer alle