Der sker en hel masse i denne uge, selvom der kun har været fire skoledage. Mens Troels og Birgit har svedt over de tyske gloser i Berlin, har vi haft besøg af Raketterne en hel dag, så de kan lære skolen og Anette lidt bedre at kende inden skolestarten til august. Der bliver øvet på livet løs til Sommertræf, og I skrivende stund sidder 8. klasses madkundskabshold og sveder over den første del af deres eksamen. Senere i dag holder Kirsten og Lillekor koncert på Ringkøbing Plejehjem alt imens der lægges sidste hånd på planlægningen af næste uge, hvor der er udflugter, lejrskoler, særlige aktivitetsdage og eksamener for 8. klasse.

I går fik vi ansat en lærer, som blandt andet skal være dansk- og klasselærer på 5. årgang. I får navnet i næste uge, men jeg kan love jer, at det nok skal blive rigtig godt, og at vi glæder os rigtig meget til samarbejdet.

I fortælling er vi i gang med sidste fortællerrunde inden sommerferien. 0. – 4. klasse hører en fortælling om to børn, der hedder Freja og Eskild. De lever i middelalderen og oplever en dramatisk skibsrejse, ridderturnering i København, Skånemarkedet og meget mere. 5. og 6. klasse får genfortalt ungdomsbogen Zappa, som er skrevet af Bjarne Reuter.

Planlægningen af næste skoleår er i fuld gang. Indtil videre ligger der en ferieplan for skoleåret 24/25 på hjemmesiden, og aktivitetsplanen for næste skoleår er næsten på plads. Vi er i fuld gang med fagfordeling og skemaer, nu hvor der er styr på den sidste brik i form af en ny lærer. Der kommer info ud i fredagsbrevene i takt med, at vi får helt styr på planlægning og skema.

Med fem uger tilbage til sommerferien, er der nogle sidste vigtige datoer at huske på i dette skoleår:

5. juni: Grundlovsdag hvor skole og børnehave holder lukket

7. juni: Aktivitetsdag på Dejbjerglund for 0. - 6. klasse (info følger fra lærerne)

11. juni: Åben Morgensang kl. 8.10 med Grundlovsfejring og kage til både børn og voksne. Alle er velkomne.

14. juni: Sommertræf om aftenen med koncert ved friskolens elever

18. juni: Kommende klasselærerdag

27. juni: Klasselærerdag

28. juni: Sidste Skoledag 8.10 – 12.30