Kære Børn og Forældre

Vi har nydt en uge med helt normalt skema ovenpå Løvfaldsugen. Skolen ligner sig selv igen, og selvom Løvfaldsugen var skøn, er det også rart at være tilbage til hverdagen.

Hvis I gerne vil gense forestillingen fra Løvfaldsfesten, kan I se den her det er et skjult link, så forestillingen kan ikke søges frem uden linket : https://youtu.be/5ZscuS3OxgA

Allerede i næste uge bryder vi dog skemaet op igen. Julen nærmer sig og det betyder at skolen bliver omdannet til juleværksteder onsdag og torsdag. Eftersom der produceres julegaver til diverse familiemedlemmer, er værkstederne selvfølgelig tophemmelige på nær Kirstens nisseskuespil, som lige får et par ord med på vejen:

Nisseskuespil

På torsdag har jeg en gruppe børn, som har valgt at være skuespillere for en dag i stedet for at lave julegaver.
Det skulle gerne munde ud i et nisseskuespil, som vi vil give jer alle sammen i gave

Vi vil lave 2 forestillinger i gymnastiksalen, hvor alle interesserede er velkomne.
Torsdag d. 30/11 kl. 13.00 og fredag d. 1/12 kl. 8. 45.

Alle de børn, der har meldt sig til stykket, skal gerne medbring nissetøj til torsdag rødt og gråt tøj + nissehuer
Det bliver SÅ spændende.

Mange hilsner fra Kirsten

Fredag i næste uge har vi juleklippedag. Denne dag skal hele skolen over på Fjordvang Efterskole for at se skuespil om formiddagen. Onsdag til fredag i  har 0. – 1. klasse har fri kl. 12.30 mens 2. – 8. klasse slutter kl. 13.25.

Vi glæder os til december måned med julepynt, julehygge og julefortællinger. Vi får ferie den 19. december, hvor vi starter dagen med sang udenfor skolen og Åben Morgensang, hvor vi håber at se så mange som muligt, så vi kan ønske hinanden en god jul programmet for resten af dagen kommer senere .

Gode nyheder

I går morges modtog jeg et dejligt opkald. Foreningen Jazz og Rock ved Ringkøbing Fjord er ved at lukke ned, hvilket selvfølgelig er beklageligt, men kommer os til gode. Sidste år søgte vi penge hos dem til at købe instrumenter for, og de har valgt at donere 19.100 kr. til os til køb af instrumenter. Det er vi utrolig taknemmelige for, selvom det er trist at foreningen lukker.

De er ikke den eneste forening, der har givet en skilling til skolen. I sommers var vi en del, der arbejdede nogle timer til Rock i Ringkøbing, og det har givet 24.010 kr. til Støtteforeningen, der nu har lidt startkapital i kassen.

Langt de fleste penge fra cykelsponsorløbet er gået ind på kontoen, og er gået i gang med at bruge af dem. Jeg har allerede bestilt en ny hoppepude, som er klar til foråret, ligesom vi er ved at sætte de første streger til et nyt cykelskur.

Torsdag aften vandt fem af vores elever – Alfred, Villads, Victor, Jonathan og Albert – to priser for deres kortfilm ”Mælkedrengen” til arrangementet Filmfest i Vest. De vandt for Bedste film og Bedste instruktion, hvilket er virkelig godt gået. De kan nu tage både 7. og 8. klasse med ud at bowle som en del af deres præmie.

Personalenyt

På mandag har vi sidste ansøgningsfrist til barselsvikariatet for Lui, så I kan stadig nå at prikke den helt rigtig kandidat på skulderen. De næste to uger er Sussie på barsel, og der overtager Stine Borg, som allerede er vikar og derfor kendt på skolen. Stine bliver ansat fast som støttelærer i 3. og 4. klasse fra uge 50 og frem til sommerferien. Hun tager over for Berit, som startede 1. oktober, men er stoppet igen.

Der er en del sygdom hos eleverne og nogle af lærerne er også ramt på skift. Heldigvis har vi Lillian fra Satellitten og Stine, som kan hjælpe os med vikardækningen, så vi ikke behøver at være to steder på én gang. De er efterhånden velkendte ansigter på skolen og børnene virker helt trygge i deres hænder.

”Vores” sundhedsplejerske, Pernille Eggertsen, har fået nyt arbejde fra udgangen af november. Jeg ved endnu ikke, hvem der overtager, men vi opdaterer hjemmesiden med kontaktinfo på den nye sundhedsplejerske, så snart vi ved, hvem det bliver.

Hjælp os!

Hver eftermiddag slukker og lukker vi hele skolen. Det vil sige at vi rydder op, slukker alt lys og låser alle indgange på nær skydedøren, som lukker af sig selv om aftenen. Men ofte møder vi op til tændt lys og åbne døre om morgenen. Der er rigtig mange brugere af skolen om eftermiddagen og aftenen, hvilket vi er meget glade for, men det vil være en kæmpe hjælp, hvis I slukker, lukker og låser efter jer.

Det vil også være en stor hjælp, hvis I sørger for at rulle nettet ved trampolinerne og springgraven på plads efter brug. Eleverne må nemlig ikke være der uden opsyn, og så snart nettet er rullet fra indbyder det bare til leg og ophold i springgraven.

Husk også at lukke vinduerne i taget på hallen og i Lego. Det kan blive en dyr fornøjelse hvis det regner ind natten over og man overser nemt, at vinduerne er åbne.

Gmail

Vi bøvler periodevis med at få mails ud til de forældre, som har en Gmail-adresse, når vi sender via vores distributionslister. Vores eksterne it-ekspert er sat på problemet, og han mener at problemet ligger hos Gmail. Vi sender mails ud enkeltvis, når vi får fejlmeldinger, men ofte tager det 2-3 dage. Det er ikke holdbart i længden, og vi arbejder på at finde en anden form for løsning, men det kommer I til at høre mere om.

Nyt fra arbejdsudvalget

Kære forældre,

I har tidligere på ugen modtagen en Mail fra os med det nye skema for arbejdsdagene vinter/forår 2024.

I bedes at udfylde skemaet til senest 8. december, så vi har et godt overblik hvem der kommer hvornår i forhold til arbejdsopgaverne.

I kan også se linket her;

Mange hilsner arbejdsdagsudvalget

I ønskes alle en rigtig dejlig weekend,