Som forældre til børn i Naturhuset eller på Velling Friskole, er vi alle forpligtet til at vedligeholde vores skole og børnehave. Det gælder både indendørs og udendørs.

Arbejdsdag er en dag hvor vi mødes på skolen og både hygger og arbejder sammen på kryds og tværs. Det drejer sig om hovedrengøring, vinduespudsning, have- og malerarbejde samt almindelig vedligehold af bygninger.

Vi opfordrer til at I tager jeres børn med til arbejdsdagene, ligegyldig hvilken alder de har. Børnene leger og hygger på kryds og tværs, de store børn passer på de små og dette medvirker til at styrke børnenes fællesskab. Husk at arbejdsdage er til for:

At vi i fællesskab vedligeholder vores skole

At vi i fællesskab minimerer vores omkostninger

Vigtigst af alt: At vi skaber et stærkt sammenhold blandt forældrene

Alle forældre skal vælge 2 arbejdsdage om året. Der tilstræbes, at man vælger en dag i efterårshalvåret og én dag i forårshalvåret.

Der er på hver arbejdsdag 2 forældre, som får formandsrollen og skal sørge for at for at planlægge dagen sammen med rengøringsassistent og pedel på skolen, køber ind til forplejning og sørger for at koordinere arbejdsopgaverne på dagen.

Såfremt man tager opgaven som formand skal man kun have 1 arbejdsdag i løbet af året.

Uanset tidspunkt på året kan der være arbejdsopgaver såvel inde som ude.

Fredage vil foregå således:

15.00 vi mødes i lillemediateket og bliver briefet om opgaverne

-der vil i løbet af dagen være opstillet små "stationer" med frugt, snacks, vand o.l.

Dagen slutter med fælles aftensmad og oprydning. Dagen slutter ca. kl. 19.00.

Lørdage og søndage vil foregå sådan her:

8.30 morgenmad

9.00 vi briefes og dagens opgaver tilgås

- der vil i løbet af dagen være opstillet små "stationer" med frugt, snacks, vand o.l.

13.00 oprydning

Ca. 13.15 FÆLLES afslutning med en sodavand/øl

Arbejdsdagene i skoleåret 2024/25 bliver følgende datoer:

Fredag d. 9. august

Søndag d. 6. oktober

Fredag d. 22. november

Lørdag d. 22. februar

Fredag d. 4. april

Søndag d. 27. april

Fredag d. 20. juni

DEADLINE FOR TILMELDING TIL ARBEJDSDAGE FOR HELE SKOLEÅRET 2024/25 ER SØNDAG D. 30. JUNI 2024.

HUSK AT SKRIVE DATOERNE I KALENDEREN STRAKS I HAR UDFYLDT SPØRGESKEMAET. Der kommer reminder i fredagsbrevet samt personlig besked på VIGGO kort tid inden de respektive arbejdsdage.

Ved yderligere spørgsmål kontakt venligst arbejdsdagsudvalget i skolebestyrelsen, ved at skrive en besked på VIGGO til Arbejdsdag VF  (find os under Brugere - Eksterne - Arbejdsdag VF).

Skolebestyrelsens arbejdsdagsudvalg består af Johanne Heinsen og Anette Holck Ramskov.