Så nåede vi til skoleårets allersidste fredagsbrev, og jeg skal forsøge at gøre det kort. Inden skoleåret starter, kommer der et længere skriv, om de tanker vi gør os, for næste skoleår.

Vi har haft den fineste afsked med 8. klasse i dag. Vi sender 18 skønne elever videre i verden med en rygsæk fyld af faglighed og fælles oplevelser, som nok skal gøre dem rustede til at møde verdenen udenfor den trygge Velling Friskole-bobbel. De vil i den grad blive savnet. Vi har også taget afsked med en del forældre, som nu har haft sidste barn på friskolen. Tak til jer for tillilden og lån af jeres børn gennem de sidste mange år - og husk, at der altid er kaffe på kanden.

I dag siger vi også farvel til William i 3. klasse , Oscar 6. i klasse samt Maja og Isabella i 7. klasse . Tak for jeres tid på Velling Friskole – I vil også blive savnet.

Til næste år starter 21 børn i 0. klasse, som vi glæder os til at modtage den 14. august kl. 9.00 sammen med resten af skolen.

Her på falderebet falder tankerne naturligt på næste års skoleskemaer. Skemaerne ligger nu tilgængelig på hjemmesiden. Den opmærksomme forælder vil opdage, at vi har lavet lidt om på modullængderne, så de alle sammen er 50 minutter lange. Vi starter som altid 8.10, men slutter fremover senest 14.30. Der vil også være nogle elever i 4. klasse, som får to dage, hvor de slutter 12.30. De elever, der slutter tidligt, og som har brug for at vente på bussen, må naturligvis vente på skolen, hvor der altid er voksenhjælp at hente på kontoret. Eftersom vi har haft det privilegie at kunne ansætte en ekstra lærer, er der også plads til flere timer med to lærere. To-lærertimerne er ikke helt på plads endnu, og fremgår derfor ikke af skemaet.

Elevskemaer 24-25_0.pdf

Sidst på skoleåret lurer altid en træthed og en forventning til den forestående sommerferie, men hvor har vi bare haft et par dejlige uger, selvom alle er ved at være trætte. 0. – 4. klasse har bl.a. været på tur til Spøttrup Borg, hvilket var en kæmpe succes, og alle klasser har haft klasselærerdage, hvor fællesskabet og hyggen har været i centrum.

I dag har vi en festlig sidste skoledag med alt, hvad der hører med. Lærerne har lige tabt årets vigtigste fodboldkamp, men humøret er stadig højt, og vi nyder den sidste stund med børnene inden vi synger feriesangen om lidt.

Jeg vil slutte af med at sige tak for lån af jeres dejlige børn endnu et år og tak for samarbejde og opbakning fra jer forældre – det betyder alt og gør en kæmpe, positiv forskel i vores arbejde.

Jeg ønsker jer alle den allerbedste sommer, vi ses igen den 14. august.