En travl og skøn uge resulterer i et kort fredagsbrev. Vi glæder os til Naturfagsugen i næste uge, og til at dele vores skoledag med jer lørdag den 21. september.

Naturfagsugen og Familiedagen

I sidste uge fortalte jeg, at vi har booket et Kemishow fra Aalborg Universitet. Det er desværre aflyst, fordi de har haft at uheld til et af deres shows i sidste weekend. Men som altid har vi masser af aktiviteter i ærmet, og vi er sikre på, at det bliver en fremragende Familiedag alligevel. Mødetiden er stadig 9-12, og vi starter kl. 9.00 med morgensang i Multihallen. Vi er så heldige at slutte af med både Lillekor og en mini-musical, som 0. – 4. klasse laver sammen med Kirsten, så her er lige et par praktiske beskeder derom:

Musical for alle i 0. - 4. klasse

I løbet af næste uge skal alle i 0. - 4. klasse øve på en lille musical om "Den lille røde høne".
Vi vil så opføre musicalen for jer forældre og resten af skolen lørdag d. 21/9 til vores familie dag.
Børnene skal være forskellige dyr i musicalen, og de skal derfor gerne have forskelligt tøj på, der viser hvilket dyr de er.
0. og 1. klasse skal være grise. De skal gerne have lyserødt eller brunt tøj på.
2. klasse skal være ænder. De skal gerne have hvidt eller lyst tøj på. I hvert fald hvide/lyse bluser eller skjorter.
3. klasse skal være katte. De skal have sort tøj på.
4. klasse skal være høns. De skal have rødt tøj på. ( I hvert fald overdelen)
Jeg har lidt tøj i kælderen, som nogle af børnene evt. kan låne.
De kan have tøjet på hele familie dagen, eller de kan klæde om inden musicalen. Hvis de klæder om, er det børnene selv eller jer forældre, der må tage ansvaret for, at de får klædt om.
Vi viser musicalen ved afslutningen på dagen.
Hvis nogle af de små 0. klasser er utrygge ved at optræde, er det helt i orden, at de bare kigger på.
Vi når kun at øve hele forestillingen en gang, hvor alle er med.
Det gør vi: Fredag d. 20/9 kl. 12.35 - 13.25.

Det nye lillekor skal også optræde på familie dagen med 2 sange.
Det bliver SÅ spændende alt sammen. Jeg glæder mig.
Hilsen Kirsten

Som skrevet ud i sidste fredagsbrev har 2. – 8. klasse fri kl. 13.25 hver dag i næste uge. 0. og 1. klasse får besked om mødetider fra Anette og Birgit.

Fotograf til hjemmesiden

I dag har der været en fotograf forbi for at tage nye billeder til hjemmesiden. Hvis jeres børn ikke må komme på hjemmesiden, skal I skrive til mig senest fredag i næste uge. Så skal jeg nok sørge for, at sortere billederne derefter.

Løbehjul

Rigtig mange børn har løbehjul med i skole, og det giver god aktivitet i frikvartererne. Men vi har en udfordring med opbevaring af løbehjulene, når de ikke kommer med hjem igen.

Vi vil gerne have løbehjulene til at blive udenfor, og børnene kan lægge dem i den store kasse ved indgangen til skolegården, hvis de skal blive natten over. Vi har ikke plads til løbehjulsopbevaring indenfor, og det udfordrer rengøringen en del, når der ligger mange løbehjul på gangene. Derfor opfordrer vi til, at løbehjulene kommer med hjem om eftermiddagen, hvis I ikke er trygge ved at have dem liggende i kassen eller stående i skolegården.

Det var alt for nu. Jeg håber, I får en dejlig weekend,