Kære alle

Efterårsferien står for døren og en dejlig motionsdag er ved at gå på hæld. Som altid har vi nogle virkelig seje børn, som giver den gas ude på ruterne og oparbejder en sund appetit til det store fælles frokostbord.

Selvom vinden er kold i dag, så bliver jeg helt varm over alt den hjælp vi har fået på ruterne og i køkkenet af frivillige forældre og bedsteforælder. Det ville ikke blive den samme dag uden jer, så 1000 tak for hjælpen. Også tak til 7. og 8. klasse for at sørge for fælles opvarmning - det var mega godt gået!

I søndags var der arbejdsdag, og vi nyder virkelig indsatsen både i skolen og i børnehaven. Stor tak til jer forældre endnu en gang!

I denne uge er legepatruljerne også kommet i gang. 7. – 8. klasse tage på skift klasserne i spisefrikvarteret hen over en periode, og lærer dem nye lege. Når de været igennem alle klasser, kommer de ud og leger med i frikvartererne, hvilket både er med til at give inspiration til, hvad man kan lave i frikvartererne og samtidig øger vi kendskabet mellem store og små.

Motionsdagen, arbejdsdage, skolepatruljer, legepatruljer m.fl. er alle sammen udtryk for, at her på Velling Friskole ved vi, at det betyder noget at gøre noget for andre og at vores indsats gør noget godt for fællesskabet. Det er her den helt særlige friskoleånd kommer i spil, og derfor er vi så taknemmelige for, at I som forældre viser vejen for jeres børn og bakker op, når vi har brug for det.

Efter efterårsferien…

I ugen efter ferien, har vi fagdag onsdag den 23. oktober, hvor eleverne har mulighed for at fordybe sig i et fag hele dagen. Klasserne får separat besked om mødetider og indhold.

I uge 44 tager Birgitte og jeg til Berlin for at blive klogere på det internationale samarbejde i Erasmus+ og samtidig håber vi, at vi finder en skole eller to i Europa, der har lyst til at lave jobshadowing med os, så vi kan lære af hinanden på tværs af landegrænser. Samme uge har vi Åben Morgensang fredag den 1. november.

I uge 45 står den på emneuge for 0. – 6. klasserne mens 7. og 8. klasse tager på kulturtur til København.

14. november har vi skolefest for alle børnene fra 18.00 – 20.30. Vi har hyret en fed DJ og vi glæder os til at give den max gas på dansegulvet sammen med eleverne. Festen er i denne omgang uden forældre, men I er velkomne til at kigge forbi til en kop kaffe og en svingom fra kl. 20.00.

Vi slutter traditionen tro november af med juleværksteder, og I kommer selvfølgelig til at høre nærmere om det hele, når vi kommer lidt tættere på.

Samtykkeerklæring mm. i Viggo

Og nu til det lidt kedelige. Vi vil gerne have alle samtykkeerklæringer omkring bl.a. persondata, billeddeling og kørsel ift. jeres børn til at ligge digitalt, og derfor får I en lille hjemmeopgave, som I kan lave i løbet af ferien. I får et spørgeskema på Viggo vedr. samtykke, som I meget gerne må svare på hurtigst muligt. Det vil være en stor hjælp for os på kontoret.

Så er der vist kun tilbage at ønske god weekend og dejlig efterårsferie, hvis I skulle være så heldige.

De bedste hilsner,