Vi keder os aldrig på Velling Friskole, og denne uge har da også budt på både morgenidræt arrangeret af de ældste elever samt endnu en velbesøgt Åben Morgensang. Åben Morgensang er en af mine mange yndlingstraditioner på Velling Friskole, og det er blandt andet fordi så mange bakker op. Næste gang vi har Åben Morgensang er til vores juleafslutning den 19. december, hvor vi nok skal gøre vores for at få alle fremmødte i den helt rigtige julestemning.

Inden det bliver jul, er der dog meget vi skal nå. Løvfaldsugen går i gang på torsdag og vi glæder os helt vildt til Løvfaldsfesten den 16. november. Rollerne er fordelt, lærerne fortæller Ole Lund Kirkegaard på livet løs, bandet øver og startsangen sidder snart lige skabet. I kan godt begynde at glæde jer! Hvis I har brug for at være opdaterede på mødetider mm. kan I finde alt info i sidste uges fredagsbrev.

Sidst i november bliver der traditionen tro Juleværksteder efterfulgt af juleklippedag og nisseløb, så vi får skudt december godt i gang.

Julegavehjælp

I faget Vores Verden er de også så småt ved at forberede julen, og de har brug for jeres hjælp til at hjælpe dem, der kan have svært ved at få enderne til at mødes:

”I faget ”Vores Verden” samler 5./6. klasse ind til årets julegavehjælp. Derfor vil vi spørge, om I vil donere legetøj til projektet? Så hvis I har noget fint legetøj til at ligge hjemme og samle støv, som kunne få nyt liv og gøre glæde for et barn, der ellers ikke ville få julegaver, så tager vi imod det med kyshånd.

Vi alderssorterer tingene, pakker det ind med fint til-og-fra-kort, og så sender vi det hele til Røde Kors, som deler dem ud til familier med behov for julegavehjælp.

Skulle I have lidt legetøj, der trænger til nye eventyr, kan det indleveres i kassen, som står i skolens indgang allerede nu og frem til d. 27/11.

På forhånd 1000 tak! 😊

Og mens vi glæder os til Løvfaldsfest og de begyndende juleværksteder er der selvfølgelig også en skole og en drift, der skal passes. Malene og jeg har i denne uge været på Friskolernes Budgetworkshop i to dage, for at få overblik over næste års budget og jeg er så småt gået i gang med at finde barselsvikarer for først Lui og dernæst Natasja. Det første vikariat er slået op, så hvis I kender nogen, der kunne arbejde i et vikariat på ca. 5 måneder i foråret, må I gerne prikke til dem.

I eftermiddag er der arbejdsdag med rekordmange tilmeldte. Rigtig god arbejdslyst til jer, jeg håber I får en hyggelig og produktiv eftermiddag.

Til sidst en reminder fra Niels til 5. – 8. klasse vedr. Musikklubben

Musikklub nu på torsdag d. 9/11 kl. 15 - 19:30

Giv gerne besked, om jeres børn kommer. Bussen kører fra friskolen 14:50 til Tændpibe 2.

Der kommer endnu én workshop inden jul d. 7. december.

Hilsen Niels

Rigtig god weekend,