Med udsigt til et snehvidt landskab udenfor og rødkindede børn med nissehuer indenfor kan julestemningen vist ikke få bedre forudsætninger sådan en 1. december.

Vi har haft et par hyggelige dage i juleværkstederne, hvor der er blevet produceret gaver til den helt store guldmedalje. I morges var vi så heldige at blive mødt med morgensang anført af Niels Bjerg og en flok morgenfriske forældre. Vi har også haft fornøjelsen af at se Nisseskuespil ved Kirstens nisseskuespillere og her til formiddag har alle elever været på Fjordvang Efterskole for at se deres Musical.

Mens eleverne har været på Fjordvang, har et bagehold bestående af Lottie, Inge Agnethe og Araan indtaget køkkenet for at bage Luciabrød til alle børnene, som de får den 13. december, hvor vi også kan glæde os til at se 6. klasse gå Lucia. 1000 tak til bageholdet for indsatsen!

Vi er allerede i gang med at se ind i det nye år, og efter jul starter vi op med at øve gymnastikopvisning. I år deltager vi i lokalopvisningen på Fjordvang Efterskole lørdag den 9. marts, hvor alle elever forventes at være med.

Den 24. januar arrangerer bestyrelsen fælles forældreaften kl. 19.00. Aftenen kommer til at stå i fællesskabet og fællessangens tegn. Vi får besøg af Rasmus Skov Borring som er pianist, komponist og foredragsholder – hvis I kender ”Gi os lyset tilbage”, så kender I også ham. Vi glæder os helt vildt, og vi glæder os til at dele oplevelsen med jer.

I går fik vi ansat en barselsvikar for Lui. Han hedder Magnus og han læser til lærer på Den Frie Lærerskole, men er i årspraktik og vil heldigvis gerne bruge den sidste del af praktikken hos os. Magnus har masser af erfaring som lærervikar og har en stor faglighed med i rygsækken. Han mangler et sted at bo i området, så hvis nogen kender til et værelse eller en lille lejlighed, der står ledig fra januar til juni 2024, må I gerne give mig et praj.

arbejdsdagsudvalget:

Kære forældre

Vi kan se, at en del af jer ikke har modtaget mailen fra os med det nye skema for arbejdsdagene vinter/forår 2024. Vi sender derfor linket igen her, og håber I i stedet vil bruge dette:

I bedes udfylde skemaet til senest 8. december, så vi har et overblik ift. hvem der kommer hvornår.

Mange hilsner fra arbejdsdagsudvalget

Hvis hjemmesiden stopper med at drille måske er der it-nisser på spil - det er jo december , kan I slutte læsningen af med at nyde en masse skønne billeder fra denne uge, som er taget af Flemming vores nye husfotograf og pedellen med de mange talenter . For de nysgerrige ligger de fleste af billederne også på Facebook, hvis de ikke popper op her på hjemmesiden.

God weekend og rigtig god 1. søndag i advent.