Kære alle

Så ramte vi endelig december måned. Vi mødte ind til en flot pyntet børnehave i morges, nogle tror det er nisserne der har været forbi, andre tror bare det er de voksne. Den kommende tid vil naturligvis blive fyldt med gode traditioner og masser af juleri. Vi forsøger at balancere det hele ind i vores almindelige hverdag, så den kendte struktur opretholdes så meget som muligt.

I dag lå der et brev i vores nye postkasse fra julemanden, hvor der stod at han under en prøveflyvning havde mistet fire nisser og to nissemus. Ifølge hans droneoplysninger skulle de være et sted i Velling. Alle vores børn blev sendt på nissejagt, og heldigvis blev de fundet i god behold på byens legeplads. Vi har lovet julemanden, at vi passer godt på nisserne indtil han kommer forbi og henter dem den 24. december. Det betyder at børnene på skift får en nisse med hjem på en enkelt overnatning, og har de lyst, får børnene lov selv at fortælle til samling, hvad de har lavet sammen med nissen.

Julefrokost

På fredag den 8. december holder vi julefrokost med børnene. VI vil rigtig gerne at alle børn medbringer en enkelt ting til en lækker frokost. Der er hængt en seddel op på tavlen, som I skal skrive jer på i løbet af næste uge.

Husk

I får lige en reminder om Lucia-forældrekaffe onsdag den 13/12. Friskolens 6. kl. kommer og går luciaoptog i børnehaven ca. kl. 9.00. Et stille og højtideligt øjeblik, hvor I forældre også er velkomne. Efterfølgende laver Forældrerådet en kop kaffe til de af jer der har tid og lyst til at blive lidt.

Husk børnehaven og Satellitten har ferielukket sammen med skolen. Sidste dag inden jul er den 19/12 og første dag i det nye år er onsdag den 3/12

Kære forældre på Velling Friskole og Naturhuset,

Vores årlige forældremøde foregår d.24/1-24 kl.19 på friskolen, og vi er rigtig glade for at kunne fortælle, at vi får besøg af Rasmus Skov Borring, som er pianist, komponist og foredragsholder. Rasmus er et kendt ansigt i både friskole, efterskole og højskoleverdenen.

Vi skal synge, grine, hylde friheden og fællesskabet. Det bliver uden tvivl megagodt.

Se mere om Rasmus her:

Vi håber, at I alle vil sætte et STORT X i kalenderen og prioritere aftenen både skole- og børnehaveforældre.

Bedsteforældre, lokale og andre interesserede er også velkomne denne aften.

Ønsker jer alle en glædelig december måned.

På vegne af bestyrelsen Anita Gohr Andersen

Arbejdsdagsudvalget

Kære forældre

Vi kan se, at en del af jer ikke har modtaget mailen fra os med det nye skema for arbejdsdagene vinter/forår 2024. Vi sender derfor linket igen her, og håber I i stedet vil bruge dette:

I bedes udfylde skemaet til senest 8. december, så vi har et overblik ift. hvem der kommer hvornår.

Mange hilsner fra arbejdsdagsudvalget

Næste uge

Mandag: Guldsmede i gymnastiksalen. Solsikkerne besøger Libby

Tirsdag: Guldsmede på tur til skolens legeplads